2013/06/16

canon eos 60d

 photo IMG_1429_zps428d2a36.jpg  photo IMG_1428_zps6dc5bb7f.jpg  photo IMG_1430_zps3a3ae1a6.jpg  photo IMG_1432_zps1b596dbf.jpg  photo IMG_1433_zps6ab7399a.jpg Rajalas oli kesäkuun alkuun kauheet tarjoukset ja mun oli pakko lohkasta heti yo-rahoista osa uutee runkoo. Oon harkinnu ostavani tän 60D:n jo useemman vuoden ja nyt ku sen sai naurettavan halval ni oli pakko pistää menemää. Mitä tässä oon muutamia testikuvia nappaillu ni voi hyvänen aika ku toi on taas paljo laadukkaampi ku se mun vanha 450D. Kuva raksahtaa iha eri taval ja se koko etsinnäyttö on erilaine. Lisäks tässä kuumotti toi 18-135mm objektiivi, vaikka se onki sitä huonompaa EF-S laatua... Nyt kuitenki sillä "perus"objektiivilla pääsee kuitenki pidemmälle, mistä tykkään. Kuvanlaatu on todellaki parempi ja sen huomaa ihan noista tavallisista asukuvistaki. Kääntyvä näyttö jakaa mun mielestä mielipiteitä, hyvä juttu sinänsä jos videokuvaa ni kameran saa laitettua korkeemmalle tai matalammalle, mut toisaalta jos ton kopauttaa johkii ni tol kameral ei tee mittää. Valintakiekos on lukitus mikä on musta hyvä juttu, mä ku saatan vahingossa hutasta siitä sen vierestä ja kuvaustapa vaihtuu johonki iha muuhu. Videoo mä en oo tällä vielä päässy kunnolla kokeileen, koska ohjekirjan opiskelu on viel kesken. Niin ja tää myös näyttää jäljellä olevien kuvien määrän! Ja koska edellinen nimettiin Eskoksi, niin olkoon tämä Eevert :)

11 comments:

  1. paljonko toi kamera maksoi ?:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Se oli 899€, mut sit Canonil oli sellane kampanja, et tosta saa viel 80€ pois ku lähettää hakemuksen ni rahojen pitäis viimeistää heinäkuun lopul tulla :)

      Delete
  2. miten oot saanut nää kuvat näin reunaan keskitaustaa - niin ettei taustakuvan ja kuvan välille jää tilaa? (: jos ymmärsit mitä tarkoitan!

    niin & tää on tosi kiva blogi, mikä blogimalli sulla on käytössä?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tää on Simple, mut oon koodia ronkkimal säätäny tän nii, et valkone osio on 670px ja kuvista sitte vaan muokkaan 670px leveet :)

      Delete
    2. osaisitko kertoo koodin kohtaa mistä ton löytää? (:

      Delete
    3. Yleensä se on outer-wrapper kohta. En tiiä mite paljo tiiät koodeista, mut ite just kokeilen kaikenlaista ja ku tiiän mitä mikäki koodinpätkä tarkottaa, ni heitän sitä simmosii paikkoihi mitkä vois olla oikeita. Usko hei, musta tuntu jossain vaiheessa etten saa tätä ikinä semmoseks ku haluun :D

      Delete
  3. eiihh, oon jo vuosia kans haaveillu 60D:stä, mutta totta kai oon rahaton just kun sen sais halvalla. tai oon jo katellu jonkin aikaa että se on suht halpa monissakin paikoissa... just my luck

    ReplyDelete
    Replies
    1. No eiks se näin mee, mä suunnittelin jo valmiiks et yo-rahoil sitte. Toisena mul on kyl säästötili, minne pistän aina rahaa :)

      Delete
  4. Mulla on tämä kamera ollut nyt pari vuotta käytössä - mun silmäterä! et tuu kyllä katumaan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ihana kuulla, mulla tuntu kahen vuoden jälkee et taidot on kehittyny nii paljo ettei toi 450D riitä, niin jos tää menis nyt sitte vieläki kauemmin :D

      Delete
  5. Uuden kameran hankkminen on mulle enempi kuin ajankohtaista! Pakko ryhtyä piakkoin tuumasta toimeen! Vois olla tuo hyvä vaihtoehto! :)

    http://saarizza.blogspot.fi/

    ReplyDelete